torsdag 12 september 2013

Bild/Kör onsdag! (Lite fotboll torsdag (; )

Nu är jag här igen, och tänkte lägga in ett litet blogginlägg
om gårdagen (och några bilder från dagens fotbollsturnering).

Färg!


Vi fortsatte alltså med våra vackra kurbitsmålningar, där uppgiften
var att rita ett valfritt motiv, och göra en kurbits-bakgrund
(Jag kanske nämnde det? Vem vet...).


Jesper
 
Lina
 
David
 
Shiro
 
Anna

Shio


Efter bilden så hade vi filosofi, men därifrån skulle nog inte
bilderna vara så roliga, än så länge :)

Vidare till kören!
Jag har några bilder därifrån också här nedanför.

 Jesper försöker spela lite i smyg på flygeln, men
jag fick honom allt!

 Marie-Louise är glad över att det är kör!

 Ett par gröna skor...

...och ett par röda skor...?
 
Jaja! Louise är i alla fall en lycklig tjej!

 Men Linda och Shio såg lite trötta ut efter skoldagen.

 Jesper gör happy-face med hjälp av Louise

Några medlemmar i kören, men dom flesta på bilden
från vår klass :) (Typ Anna, David, Frej, Marie-Louise och Åsa)

 Det var allt för onsdagen!


Idag, Torsdag, hade vi kroki för första gången på morgonen.
Men där tar vi inga bilder, för det skulle nog inte modellen gilla.
(Googla om ni inte vet vad Kroki är, så förstår ni nog!)
Efter fikat hade vi drama, men då är det så fullt upp att man
glömmer att fota! Därför tar vi några bilder från fotbollsturneringen istället.

 Den delen av klassen som var för lata för att springa
efter en boll. Sen ser vi Gustav mitt i allt också, men
han går inte i vår klass (:
 
 Uhm, Frej har tydligen skägg. Bara så ni vet!

 Här har vi dom glada "fotbollsproffsen", modiga nog
att springa efter bollen

 Ett lag, där klassens Shiro ingick. Hoppas att 
det gick bra!

Sådär! Nu har ni fått ett rejält blogginlägg, så nu tackar jag för
mig för stunden!


Puss och nyp i stjärten!
// Lina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar