tisdag 10 september 2013

Bild/Foto Tisdag!

Det är lugnt och tyst i klassrummet. 
Här och där nynnar någon på en egen tyst liten melodi. 
Alla är koncentrerade på sin kurbitsmålning.


Eller ja, till och från var det så i alla fall! Och jag tror de flesta i klassen håller
med mig när jag säger att det var roligt med kurbits (:

Jag tänkte visa lite smakprov på dagens konst, och jag hoppas att ingen i 
klassen har något emot att deras vackra verk blir uppvisade här!

 Marie-Louise

 Louise

 Jesper

Anna, Shio och Frej

Lina


Efter första kurbitsmålningen, fick vi i uppgift att göra ett valfritt
motiv med kurbitsbakgrund. Men det är inte många som har 
hunnit börja än. Men här kommer även ett smakprov på dom!



 Louise

 Jesper

Linnea (som var den enda som hunnit börja med kurbitsen)

 Frej

Anna


Men kurbits var inte det enda vi gjorde idag. Vi delade upp oss i 
halvklass, då ena gruppen hade...

...raku bränning...

...och andra gruppen hade foto!
 

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, men här kommer lite
övriga bilder från dagen :)

 Syster Louise

 Frejs konstnärliga naglar

Louise(s) kurbitsnaglar (PILLERILLJOBB!!)

Linnea, Shio och Louise. Trötta fotografer!


Puss och nyp i stjärten!
// Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar