lördag 22 november 2014

v. 47, textil

Den här veckan har allt återgått till det normala, med vanliga ämnen. Först textil i tre dagar, sedan filosofi, kroki, ett hållbart skapande liv, och drama.
På dramalektionen har vi börjat arbeta med ljud och röster. Vi har delat in oss i grupper och spelat in ljud, och sedan har de andra grupperna gissat vilka ljud det är. Jag skulle ha lagt upp några ljudklipp här på bloggen, om jag kunde räkna ut hur man gjorde. :( Kanske kommer senare.

Istället kommer lite bilder från textilen. Alla har sysslat med lite allt möjligt i veckan.

Anders lagar sin skinnjacka, som är sliten på ryggen.

Hjälplista. :)


Evelina reder ut garn, och Stina sprättar ett par byxor tror jag?

Så här kan det gå om man inte är uppmärksam när man väver. Varptråden ligger lös. :(

Mirja och Andreas syr. Och jag kan se en figur med spetsig näsa till vänster om Mirja. Kan ni? :)


Här blev det också ett ansikte, fast det inte var meningen. Det är en provväv, där vi ska prova olika tekniker innan vi börjar väva "på riktigt". (Linneas väv)

Här sätter Evelina upp en vävstol, med väldigt färggrann varp. Att sätta upp en vävstol är en väldigt lång process, och man behöver vara flera som hjälps åt. Det kunde ha varit fler bilder här, men jag fick hjälpa till med att sätta upp väven istället.


/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar